Zurück zur Startseite

Shadowlords Forum

Das Forum für Tabletop-, Brett- & Kartenspiele.
Aktuelle Zeit: 23.09.2017, 22:36

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 595 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Re: Dust Tactics - Neuheiten
BeitragVerfasst: 24.10.2012, 15:48 
Kartoffelschäler

Ich wäre froh wenn meine Bestellungen überhaupt endlich kommen würden. Auf meinen schweren dt. Läufer warte ich schon mind. 6 Wochen.

Mit den meisten der neu angekündigten Sachen würde ich nicht in diesem Jahr rechnen, schon gar nicht auf deutsch.

BeitragVerfasst: 25.10.2012, 09:31 
André Winter

Zeitplan sieht zur Zeit etwa so aus: Erste drei DT Erweiterungen auf Deutsch, dann DW-Buch auf Deutsch. Und dann immer schön in diesem Rhythmus weiter. Wenn alles glatt läuft kommen dieses Jahr die deutschen Bücher noch. Mehr kann ich im Augenblick nicht sagen. Es werden aber sämtliche Errata eingebaut, die deutschen Errata werden also deutlich dünner ausfallen.

Die Minis sind wegen der weiterhin hohen Nachfrage schwerer zu bekommen. Selbst in den optimistischsten Szenarien wurde nicht mit so einer Nachfrage gerechnet. Eigentlich ging man davon aus, dass die Verwandschaft zu AT-43 noch eine Weile nachwirken würde und die Leute weitaus vorsichtiger kaufen würden.

BeitragVerfasst: 26.10.2012, 10:03 
Umbaufee
Umbaufee

Udo77 hat geschrieben:
Ich wäre froh wenn meine Bestellungen überhaupt endlich kommen würden. Auf meinen schweren dt. Läufer warte ich schon mind. 6 Wochen.

Mit den meisten der neu angekündigten Sachen würde ich nicht in diesem Jahr rechnen, schon gar nicht auf deutsch.

Ich mag Dust jede variante des spiels,jedoch die verfügbarkeit der Modelle geht mir auch mächtig auf den :armswasted: Nerv..
Sicher der Boom in US sichert das System mal einigerzeit,jedoch müssten die Produzenten wissen wieviel sie für den Markt brauchen.
hoffe das ändert sich bald.

tank

BeitragVerfasst: 31.10.2012, 18:00 
Kartoffelschäler

Freut mich ja zu hören, daß Ihr fast keinen Ausschuss hattet und die Qualität der Figuren auch weiter steigt
Das war bei GW über die Jahre übrigens auch so.
Es waren in meiner Tactics Grundbox auch nur ein paar Gewehre verbogen, was mich jedoch wieder sofort an meine AT43 "Krüppel" erinnert und davon hab ich einige.
Die Fahrzeuge sind dann ja auch wieder etwas härter und von sehr guter Qualität (diesmal wohl in einer anderen Manufaktur geklebt als die UNA Laufer). Der Stil ist eigentlich auch sehr geil zumindest wenn es in Richtung S.F.3.D und Ma.K. geht. Allerdings will Parente ja wohl auch mehr Pulp (schöne weibliche maintenance Crew, ist zwar Winter, aber erstmal den Overall runter :D ) und da stehen dann der Koch und der Playmobil Heli neben den sonst eher realistisch anmutenden übrigen Einheiten. Von denen gibt es glücklicherweise inzwischen schon so viele, daß das Ganze dann auch ein länger laufendes Tabletop wird und dann kauf ich auch noch was und spiel vielleicht später auch mal. ;)

Auf der suche nach Aufbewahrungsbehältern hab ich den gekauft:
http://www.ebay.de/itm/Hochwertiger-Alu ... 519f3613f6
Ist zwar nur mit Alu furniertes Balsaholz und auch nicht trittfest, für Plastikminis und leichtgewichte nach Schaumstoffeinlagerung aber sicher verwendbar. Innenmaße ca 54x35x5cm passend für zwei 36er 25mm Rundbase Schaumstoffeinlagen.

Zuletzt geändert von sammelfugar am 31.10.2012, 18:13, insgesamt 1-mal geändert.

BeitragVerfasst: 31.10.2012, 18:06 
Umbaufee
Umbaufee

Die Playmobilhelis haben einen eigenen Scharm...wenn sie gut bemalt sind.Ok der Truppentransporter ist eigenwillig ,die anderen Helis gehn meiner meinung noch durch.
Karmovs Hubis sehn nicht besser aus.
Und die Fledermäuse sind echt geklaute SF3d Designs aus den 80ziger.

Tank

BeitragVerfasst: 31.10.2012, 18:18 
Kartoffelschäler

Kamovs haben aber auch 2 Rotoren um die "Eier" anzuheben, daß wäre dann wohl wieder zu realistisch oder zu nah an der Vorlage gewesen 8).
Die Fledermäuse sind super, solange sie nicht aus Holz sind.

BeitragVerfasst: 01.11.2012, 10:08 
Umbaufee
Umbaufee

Holzfledermäuse geht gar net :armswasted: ...

Tank

BeitragVerfasst: 05.11.2012, 18:10 
Kartoffelschäler

Auf Dust-War.com gibt es einen Einblich in die Kampagnenbox "Operation Hades".

Bild

Fantasy Flight hat die Verfügbarkeit der Box angekündigt als auch die einiger russischer Einheiten wie den Mao Zedong.

BeitragVerfasst: 06.11.2012, 11:11 
André Winter

Announcing Heavy Hitters
Raise the Stakes With New Units for Every Dust Tactics Faction

The SSU infantry hurriedly rounded the corner and began positioning their huge, crackling Tesla Gun. No one spoke. The undead Axis soldiers they were fleeing were not the mindless, slavering creatures they had faced down so many times before. These things were armed, and they moved with a chilling purpose and presence of mind. Grumbling German voices could be heard just around the corner and the SSU hoped their Tesla Gun would be enough to make these Axis abominations more dead than they already were...

The battle continues for the warring factions of Dust Tactics and Dust Warfare. Fantasy Flight Games is excited to announce new units for the Axis, Allies, and the SSU! Read on to learn more about the heavily armed infantry, intelligent undead, and versatile walker coming to the world of Dust.

SSU Heavy Weapons Teams

The SSU Heavy Weapons Teams are focused on bringing some seriously big guns to the Sino-Soviet infantry. The Hailstorm and the Red Lightning units each come equipped with the newest in infantry adapted destructive power. Either of the two units in the SSU Heavy Weapons Teams box will lend an incredible amount of destructive force to the battlefield.

Bild

Four brave SSU soldiers make up the SSU Heavy Mortar Team known as Hailstorm. This team looks to pelt their enemies with a 120 mm Mortar capable of loading two different types of ammo. The 120 mm Mortar is capable of a vicious Artillery strike on tanks, or loading a type of heavy round that will easily and utterly destroy any enemy infantry at mid-range. Hailstorm is more than capable of flattening foes at any range.

Bild

The Red Lightning unit leverages new Tesla Weapon technology with extremely deadly effect. The SSU has long been working to create weapons that make direct, effective use of electricity itself on the battlefield. Inspired by the research of the brilliant Nikola Tesla, the SSU began the creation of their Tesla Weapons.

Having seen the effectiveness of these weapons when mounted on tanks, the engineers and factories of the SSU have worked feverishly to adapt these incredible pieces of machinery for their infantry. Now, the SSU Tesla Gun Team known as Red Lightning can use this powerful weapon to great advantage, using it to deal damage even in defeat, as the gun may explode and harm all surrounding units in the ensuing blast.

Axis Übertoten Assault Squad

The Axis’ experiments with VK energy resulted in the creation of their abominable Wiederbelebungsserum. When injected with this concoction, the dead rise anew to fight for the Axis, but the Untertoten it creates from corpses are more monster than man. Some soldiers of the Axis have bravely elected to undergo the injection while still living, which has yielded varying results.

Bild

The Axis Übertoten Assault Squad is one of the more successful results of these experiments on the living. Nicknamed the Braineaters, these newly augmented troops have retained their sentience, and have been equipped with some powerful weaponry. The new MG 48 and Panzerfaust 100 have been entrusted to these newly dead Axis soldiers. The MG 48 can liquidate enemy infantry in an incredible barrage of bullets, and the Panzerfaust 100 is a particularly potent antitank weapon. With their augmented, undead bodies and powerful equipment, these abominations make for an incredible addition to any Axis team.

Allies Heavy Support Walker

The Allies have been hard at work to ensure that they are ready for any threat that comes at them from the Axis and the SSU. The Allies Heavy Support Walker is their latest piece of versatile VK-powered hardware. The Heavy Support Walker has three configurations, the Long Tom II, the Mobile HQ, and the Skysweeper. Each configuration supplies the Allies with a different advantage, giving the Allies the edge in any confrontation.

Bild

Leveraging long-range fire can make or break an engagement, and the Long Tom II is a potent engine of destruction from a distance. Equipped with the Long Tom M2 artillery weapon, this walker can turn the countryside to craters in no time. The efficient design of the Long Tom M2 and the huge supply of ammo on board this walker allows this main gun to be fired without the need to reload, meaning a constant rain of explosive power. The Long Tom II needs to keep its targets at a distance, however, so make sure to hold the line for this powerhouse to be effective.

Bild

With all the action on the battlefield, keeping your command units alive and coordinating your troops is vital. To this end, the Allies have converted their newly developed Heavy Support Walker into the Mobile HQ. This command vehicle’s carry capacity of six allows Allied command squad units to hop on board and use the Mobile HQ’s equipment in order to more effectively use their abilities. The Mobile HQ is more than a transport vehicle, however, and it’s equipped with three .50 cal MGs for holding off incoming infantry and any lighter walkers. With expert targeting equipment, the Mobile HQ is also capable of reacting quickly to changes on the battlefield, and is even moderately effective against aircraft! Deploy the Mobile HQ configuration of the Allies Heavy Support Walker to take command of the battlefield.

Bild

The Allies are well aware of how quickly the tide can turn when superior air power is in play. Enter the Skysweeper configuration of the Allies Heavy Support Walker. This vehicle aims to keep the airspace above the Allies free of enemies. With its Triple 60 mm AA Gun, enemies will need a miracle if they’re trying fly by the Skysweeper. Once the air is clear, this trio of guns can set its sights on tanks and infantry for an equally deadly effect. Clear the air above the Allies with the Skysweeper!

Premium Pre-Painted Figures

As always, detailed and professionally pre-painted versions of all of these units are available in our Dust Premium Edition Miniatures line. Each of these premium figures is painted according to the detailed art schemes developed by Vincent Fontaine, the art director of Dust Studio.

Whether you choose to get the ready-for-action premium editions of these miniatures or paint your own units in custom style, every faction of the world of Dust will have something potent to bring to the battlefield of Dust Tactics or Dust Warfare!

BeitragVerfasst: 06.11.2012, 11:56 
Schabenhüter

Hui,

Waffenteams für alle Fraktionen :up:
Super - Zombies :up:
Neue Varianten der Wanze :up: (vor allem da sie besser auf ein 3D Spielfeld passen, ohne super lange Kanonenrohre)

Und gleich noch was (zumindest für mich) Neues.

Bild

Quelle: brückenkopf-online

Grüße Astelan

BeitragVerfasst: 06.11.2012, 20:35 
Umbaufee
Umbaufee

Na ja wird immer besser die Dust desigens.Mei Konto wirds net freun,da ich alle 3 Fraktionen sammle.

Tank

BeitragVerfasst: 09.11.2012, 15:33 
Kartoffelschäler

Der englische Blog "Front Toward Enemy" plant eine Woche rund um die SSU.

Hier gibts eine Preview.

BeitragVerfasst: 12.11.2012, 21:39 
Kartoffelschäler

Dust Tactics FAQ 1.6

With the release of Operation: “Hades,” we felt that it was important to release an updated FAQ for Dust Tactics. Perhaps the most important update to the FAQ is the inclusion of rules for Tracked Vehicles, which cannot move diagonally on the battlefield. Additionally, minor revisions have been applied to the unit card for the SSU KV47-E Aero "Nikita," the Fighting Spirit skill, and a piece of misleading flavor text in Operation: “Hades.” Prepare yourself for fierce tank battles with the updated Dust Tactics FAQ!

BeitragVerfasst: 29.11.2012, 18:40 
Kartoffelschäler

Operation Hades Regelheft

BeitragVerfasst: 30.11.2012, 15:26 
Kartoffelschäler

3. Ausgabe der Dust Chronicles

Auf einer Studiotour wurde ein möglicher neuer Flieger der Alliierten entdeckt:
Bild

BeitragVerfasst: 03.12.2012, 12:31 
André Winter

Flieger der Alliierten:

Bild
Bild
Bild

BeitragVerfasst: 04.12.2012, 00:15 
André Winter

Noch mehr Bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

BeitragVerfasst: 05.12.2012, 17:59 
Kartoffelschäler

Noch mehr Bilder: Dust Weekend in Boulogne

Bild

Bild

BeitragVerfasst: 05.12.2012, 20:28 
Umbaufee
Umbaufee

Wird immer besser das Design.
Bekomm am Freitag endlich die restlichen Suu Einheiten,dadurch ist jetzt die Fraktion spielbar.

Tank

BeitragVerfasst: 19.12.2012, 21:25 
Umbaufee
Umbaufee

Weis wer wann das TT Regelbuch für Dust in Deutsch rauskommt?

Tank

BeitragVerfasst: 08.01.2013, 21:49 
André Winter

Demnächst, an Text wird schon gearbeitet.

BeitragVerfasst: 10.01.2013, 02:12 
André Winter

Emil and Ivar had just begun reloading the mortar mounted on the back of their vehicle when they heard the explosion from the front lines. A tank was obliterated, but there was movement in the rubble. An Axis zombie, eyes alive with malevolent purpose, clawed its way out of the debris, snarled something in German, and rushed the SSU platform with a mine clutched to its chest. Another deafening boom sounded, and the Ubertoten was knocked to the ground, its mine detonating in a blinding flash as an Allied bomber veered away from SSU gunfire. Ivar and Emil sat in stunned silence for a moment, then quickly snapped into action when the radio crackled to life with new target coordinates.

Fantasy Flight Games is pleased to announced three new units for Dust Tactics and Dust Warfare! The three factions are each bringing something new to the battlefield. Zverograd is still a hotly contested military target, and each army is looking to find an advantage. The Allies want to secure their supremacy in the air, the Axis is fielding more Ubertoten, and the innovative SSU continue to find new ways to leverage their limited resources.

The Allies Rule the Skies

The Allies have the largest air fleet of all the factions, though they have recently been given a tough time by the Axis’ jets. The Allies have been hard at work developing a means to meet this new threat: the P-48. The P-48 Pelican is capable of taking off with a very short runway, making this light and versatile fighter very quick to deploy on any new battlefield. The Pelican is equipped with Triple Dual .50 cal machine guns that give it a serious edge against enemies in the air and quickly eats through infantry.

Bild
The P-48C Pelican configuration known as Diving Dotty

The Pelican was first put to work as a dive bomber in its P-48C configuration, affectionately known to the Allies as “Diving Dotty.” The P-48C is capable of providing great ground support against infantry while fending off enemy fliers with its heavy machine guns alone. Diving Dotty really shines when it leverages its powerful 500 kg bombs, which can wipe out tanks and troops alike in a fiery explosion. Daredevil pilots dive as low as possible for extra accuracy in using these devastating explosives.

Bild
Bellowing Bertie, the P-48X Pelican configuration

In contrast to the P-48C, the P-48X, or “Bellowing Bertie,” prefers to deal death from a distance. Bellowing Bertie makes use of the same heavy machine guns as its predecessor, but is equipped with powerful Ground Rockets that let it strike from a longer range than Diving Dotty. These devastating rockets are a reliable and powerful way to clear a path for any Allied ground forces needing to cut through enemy tanks and troops.

Either of these Pelican configurations are sure to add a great deal of firepower to your airborne Allied forces.

Seeking a Second Death

The Axis has recently deployed their powerful undead Ubertoten on the field of battle. These sentient undead soldiers were created by injecting the Wiederbelebungsserum into live subjects rather than corpses. While this process grants the soldiers greater physical gifts, some soldiers have found the burden of their abominable un-life too great to bear. These souls looking for death’s release volunteer for the Ubertoten Suicide Squad.

Bild
The explosive Ubertoten Suicide Squad

The Ubertoten Suicide Squad is armed to the teeth with Magnetic Mines designed to do damage to tanks at close range. They also wield Panzerfaust 100s which they use to soften their targets before charging in to detonate their mines. These troops have less than no regard for their safety, as they try to blow up themselves with their targets. The Ubertoten Suicide Squad are a terrifying and effective presence on the field of battle, and will work as an excellent anti-tank measure in your Axis army.

Cheap and Effective are a Great Combo

The SSU is always working to find ways to support their tremendously effective infantry with more firepower. The BR 47 Self-Propelled Weapon Platform has proven an inexpensive and potent method for bringing some anti-tank weapons to the battlefield. This light vehicle evolved from little more than a farm machine into a staple of the SSU forces.

Bild
The Red Fury version of the Self-Propelled Weapon Platform

The BR 47-100 Self-Propelled Weapon Platform configuration, known as the "Red Fury," is wielding a massive 100 mm M1946. This gun is capable of dealing damage to even the heaviest tanks and hardiest infantry. A few BR 47-100s can hold the line against much more powerful targets, dealing effective damage while the enemy attempts to close the distance.

Bild
The Red Rain configuration of the Self-Propelled Weapon Platform

If your SSU forces have another method of holding the line and a team of Observers in the field, then the BR 47-200 Self-Propelled Weapon Platform brings a cheap and effective artillery weapon to the field. Known as the "Red Rain," this vehicle carries a 200 mm Heavy Mortar. The cost-effective Red Rain can sit comfortably behind enemy lines and strike a spotter’s targets with deadly effect without ever getting in the line of fire.

Pre-Painted Premium Miniatures for all Three Factions

Each faction is bringing a variety of new forces to the field, and FFG also offers Dust Premium Edition pre-painted models for each of these units’ configurations. Get Diving Dotty in that beautiful shade of blue, see the Red Rain in vivid detail, or bring painstaking painted suicidal Ubertoten to the field. Each of our Dust Premium Edition figures is painted according to the detailed art schemes developed by Vincent Fontaine, the art director of Dust Studio.

Each of these units brings something interesting to the struggle for dominance in Dust Tactics and Dust Warfare, so plan to pick up your favorite faction’s reinforcements in the near future!

BeitragVerfasst: 10.01.2013, 20:36 
Kartoffelschäler

Zusammengefasst auf deutsch:

FFG News:

New Units for All Three Dust Factions

Der P-48 Pelikan für die Alliierten
Braucht nur eine kurze Startbahn.
Dreifach Doppel .50cal Maschinengewehre gegen Luft und Infanterie

Bild
Konfiguration P-48C "Diving Dotty": Sturzbomber mit 500kg Bomben

Bild
Konfiguration P-48X "Bellowing Bertie": Bodenraketen mit höherer Reichweite

Die Übertoten für die Achsenmächte
Wiederbelebungsserum wurde in lebende Objekte gespritzt.
Bild
Übertoten suicide squad (Selbstmordkommando)
Bewaffnet mit magnetischen Minen gegen Panzer af kurzer Reichweite. Haben Panzerfaust 100s. Sie wollen sich selbst mit ihrem Ziel in die Luft sprengen.

BR 47 Self-Propelled Weapon Platform - Selbstfahrende Waffenplatform für die SSU
Bild
BR 47-100: Red Fury
100mm M1946. Gegen schwer gepanzerte Infanterie und Fahrzeuge.

Bild
BR 47-200: Red Rain configuration
Günstige und effektive Artillerie. 200mm schweres Mörsergeschütz. Funktioniert mit Beobachtern.

BeitragVerfasst: 10.01.2013, 21:33 
Umbaufee
Umbaufee

Na ja kommt auf die Punkte an ,was die SSU Panzerabwehr/Ari kann.Ist jetzt die 3 Ari Einheit der SSU und mann kann schön langsam ne Axen verwesungsarmee spielen :unibrow: Lecker :armspuke:
Gegen diese Kerlchen sehen die Caosdinger von GW wie ein Kindergeburtstag aus.

Tank

PS: Weis wer ,was die neuen verfaulten Übertoten Einheiten für eine Infantrieklasse ist.

BeitragVerfasst: 14.01.2013, 19:59 
Kartoffelschäler

Diese Woche werden auf Front Toward Enemy die Einheiten der aktuellen Grundbox vorgestellt.
Bild

BeitragVerfasst: 16.01.2013, 19:16 
Kartoffelschäler

Operation Icarus Regeln und erw. Fliegerregeln zum downloaden.

Bild

BeitragVerfasst: 17.01.2013, 06:57 
Umbaufee
Umbaufee

Vielleicht kann wer wieder die neuen Fähigkeiten/Regeln zusammenfassen.

Tank

BeitragVerfasst: 23.01.2013, 19:27 
Kartoffelschäler

Noch mehr kreativen Gebäudebau bei Front Toward Enemy:

Szenario: Siege at the Factory

Bild

BeitragVerfasst: 26.01.2013, 13:41 
Umbaufee
Umbaufee

Weiss wer wie die Qualität die Decals von Parente für die Dustmodelle sind.
Hoffe nicht sie haben GW Qualität ,wo man sinnlos rumschnipselt.

Tank

BeitragVerfasst: 27.01.2013, 22:07 
Kartoffelschäler

Bzgl. Decals kenne ich nur das Review von FTE:

Zitat:
All in all these are great decals on par with Tamiya or other higher end model companies, way better then Games Workshop, which has seriously thick emulsion which can lead to silvering and application issues.

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 595 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde